Ako prežiť oslavu s návalmi? Mám 5 tipov!

Možno preto, že nebolia, návalmi sa nikto veľmi nezaoberá. Vraj, „to prejde“… Tak vám niečo poviem: Skúste si uprostred dôležitej porady alebo na dlho očakávanej oslave vyliať vedro teplej vody na hlavu, nech vám to pekne steká po pleciach, do výstrihu, po chrbte… až tam dole. A potom mi povedzte, či je to maličkosť, ktorú treba pretrpieť.

Dajme tomu, že polovicu celkovej populácie tvoria ženy (pre detailistov – je nás 51 % a žijeme o 5 rokov dlhšie, než muži). Menopauza neminie žiadnu z nás a hoci je pravda, že nie každá ženy musí strpieť návaly, patria k najčastejším príznakom. Niektoré zdroje uvádzajú, že ich má až 80 % žien v prechode. A kým sa vedci nezačnú seriózne zaoberať tým, ako im zabrániť, musíme si pomáhať, ako vieme…

Tu je mojich pár trikov, ako ich prežiť na oslavách, keď nechcete vyzerať ako upotená-umastená buchtička:

1. Vhodný šatník

Základ je klasika – naplánovať si outfit v štýle cibule – šaty alebo blúzku bez rukávov, na to sako alebo sveter, prípadne šatku či široký šál, ktorým možno počas oslavy rôzne operovať.

Ale dobrá správa! Viaceré módne značky si už všimli, že aj menopauza je výborná obchodná príležitosť a ponúkajú odevy vyrobené z textílií špeciálne pre ženy trpiace návalmi. Obsahujú rôzne vlákna, ktoré zlepšuj termoreguláciu. Len na ilustráciu – často ide o materiály a technológie, ktoré boli pôvodne vyvinuté pre kozmonautov alebo automobilových pretekárov!! (Inšpiráciou môže byť napríklad Cucumber Clothing, Fifty One Apparel, Become a pod. Nie lacné, ale radšej jeden nespotený kúsok ako taška plná zatuchnutých tričiek, no nie?)

2. Make-up

Predovšetkým, kašlem sa na zdĺhavé maľovanie, to prenechávam mladším matrioškám. Málokedy však zabudnem na podkladovú bázu, ktorá mi trošku zamaskuje jemné vrásky a rozšírené póry. Kúpila som si vodeodolnú maskaru a ľahký make-up, ktorý je viac dožlta než do ružova. (Vraj keď sa spotím a očerveniem, nebude to tak vidno. Výsledok ešte len testujem.)

3. Voňavka

Jasné, že výber parfému je osobná vec. Kdesi som čítala, že v určitom veku je treba investovať do zdravia už aj tak ťažko skúšanej pokožky, čiže sa zaujímam o to, aké chemikálie obsahujú antiperspiratny, vône, krémy. Namiesto ťažších vôní, ktoré mi často predajcovia ponúkajú, experimentujem s esenciálnymi olejmi. Dajú sa ľahko kombinovať a našla som aj výrobcov, ktorí ponúkajú voňavé zmesi, ktoré mi prídu zaujímavejšie, než jednozložkové olejčeky.

4. Pitie

Každá z nás časom zistí, že má určité spúšťače návalov. U mňa je to káva a červené víno. Takže na oslavách si dám radšej ľadový čaj (zelený, šalvia, fenikel, harmanček…) a na prípitok miešaný drink.

6. Jedlo

V mojom zozname top spúšťačov návalu je cukor. Keďže oslava znamená najmä dobré jedlo (a zákusky), snažím sa „rýchly“ cukor obmedziť všade, kde ma to až tak nebolí – piť vodu namiesto džúsov a sladených nápojov, v hlavnom chode si vyberať hlavne bielkoviny a menej sacharidov. Pre niekoho sú spúšťačom korenisté jedlá alebo mliečne výrobky, čiže zjavne výber je individuálny…

5. Príprava

Tento bod rozhodne nepodceňujem. Som vo veku, keď sa naozaj nenechám poháňať… Oslava sa pre mňa začína pokojným plánovaním – chcem si premyslieť účes, oblečenie, mať predstavu, kam pôjdeme, ako sa tam dostanem, kde sa dá zaparkovať, jednoducho – menej stresu znamená menej návalov.

Čo sú vaše typické spúšťače návalov? Sledujete to vôbec? Dajte mi vedieť a pomôžme si s tipmi&trikmi navzájom!

0 Komentárov

Zanechať komentár

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *